Telenet maakt het bont. Alles draait al maanden in de soep.
Een simpele strategie.
Colruyt moet zich herpakken.
Maak je eigen humidor.
Iedereen wint! Een regelrechte farce.
Is er echt opzet in het spel?
Een gevaar voor de volksgezondheid?
Test-Aankoop "test" espresso-machines.
Test-Aankoop verkoopt z'n ziel.
't Is te zeggen: u hoefde er niet extra voor te betalen. Dit kon natuurlijk niet.
Een persoonlijk relaas.
Probeer het probleem eerst en vooral op te lossen met de leverancier of dienstverlener. Als dat niets oplost, lees dan verder.
Heb je problemen met een postbedrijf (en helpt het bedrijf je niet verder)? Dan kan je terecht bij de ombudsman post. Die dienst onderzoekt je klacht en als die ontvankelijk is, bemiddelt de ombudsdienst met het post- of koerierbedrijf om jouw probleem te helpen oplossen.
Er is bv. ook een ombudsdienst Telecommunicatie, een ombudsdienst van de banken, een ombudsdienst energie, een ombudsman voor de verzekeringen, een ombudsdienst voor het notariaat en er zijn er nog vele andere.
Maar als er geen ombudsdienst bestaat, dan betekent dat nog niet dat je meteen naar de rechtbank moet. Je kan de volgende dienst contacteren:
Deze (overheids)dienst zal dan de klacht behandelen. Als er een geschikte ombudsdienst voor het probleem bestaat, dan zal ze jou gewoon doorverwijzen. Anders handelt ze de klacht zelf af, gratis. De consument moet zich dus niet langer afvragen tot welke instantie hij zich moet richten.
Maar zoals gezegd in het begin: je moet het probleem zelf al aangekaart hebben bij de leverancier of dienstverlener.
Het COD is ook geen hof van beroep: als je het geschil zelf al had voorgelegd aan de gepaste ombudsdienst en die heeft jou ongelijk gegeven, dan kan je geen tweede keer proberen via de COD.
Je mag dit alles ook voor zogenaamde principiële kwesties, waarbij het om lage bedragen gaat.
Welk is de voordeligste? (Neem best je laatste jaarfactuur erbij.)
Je hebt een discussie met een handelaar uit een ander EU-land. Dan kan je van thuis uit jouw recht gelden via de EU-procedure voor kleine geschillen. Het is een eenvoudige en goedkope procedure die werkt op basis van standaardformulieren voor de communicatie met de rechtbank.